zaterdag 4 juli 2009, 22.43 uur – Harry
Categorie: Algemeen

Reces is geen vakantie

reces

Vrijdag is het reces van de Tweede Kamer begonnen. Ik zeg met opzet niet ‘de vakantie’ omdat het geen vakantie is. De regering gaat gewoon door met regeren en dus moet de Kamer ook gewoon doorgaan met controleren. Onze fractie komt daarom tijdens het reces gewoon bijeen in de Kamer en de regering wordt gewoon van dag tot dag gevolgd en beoordeeld. Wel is er ruimte voor verdieping, stukken schrijven en het lezen van boeken in plaats van Kamerstukken. Ook kunnen de contacten buiten de Kamer worden aangehaald. Maandag ben ik in Stockholm om daar met voorzitters van de commissies Europese Zaken uit heel de EU te praten over het komende half jaar onder Zweeds voorzitterschap. Wat mij betreft moet er een plan B komen voor het geval Ierland het Verdrag van Lissabon niet goedkeurt. Pas in de tweede helft van juli ga ik op vakantie. Tot die tijd kun je me dus gewoon volgen via dit weblog.

5 reacties »

1. Drie weten meer dan één
    Ierland en Engeland kunnen het beste fuseren met Nederland. Dat bespaart veel overheidskosten, geeft ons meer politieke invloed in de wereld en geeft bij de overheid meer deskundigheid.

Agenda van gezellige linkse evenementen
    Voor iedereen die vakantie heeft of krijgt: Hieronder vind je de Aktie-agenda van linkse organisaties. Een agenda van gezellige en nuttige linkse evenementen in Nederland en omliggende landen.

Bovenaan kun je de gewenste datum invullen. Voor nieuwe ideeën, inspiratie en ontmoetingen met gelijkgestemden. En voor veel zomerplezier.

AKTIE AGENDA

Reactie door Jaap Veldkamp — zondag 5 juli 2009 @ 11:59

2. “Reces is geen vakantie”

Nee, dat klopt en misschien moet je je vakantie ook maar even uitstellen, want ik zou toch wel héél erg graag willen weten wat hiervan wáár is?

Aangezien het officiële 9/11 verhaal al op “losse schroeven” staat en de aanslag op de Israëlische ambassade in Londen, in 1994, door de Mossad zelf is gepleegd, waarvoor twee Palestijnen tot twintig jaar zijn veroordeeld, zou ik toch héél gráág zien, dat hierin actie wordt ondernomen!

Reactie door Joop — maandag 6 juli 2009 @ 01:35

3. Ergonomische stoelen
    Reactie op de foto. Hoewel de stoelen in de Tweede Kamer waarschijnlijk duur zijn, zijn ze niet voldoende instelbaar en dus ergonomisch niet verantwoord. Ook zijn de armleuningen niet ergonomisch.

De overheid zou ook op dit gebied het goede voorbeeld moeten geven. Alle elementen van een bureaustoel moeten onafhankelijk instelbaar zijn, zeker voor mensen met rugklachten of afwijkende lichaamslengte.

Het geprinte ‘wapen’ op het leer van de stoelen vind ik onnodige geldverspilling. Bovendien moeten de stoelen daardoor opnieuw worden bekleed of vervangen als die opdruk eraf is gesleten. Dat is beide kostbaar voor zo’n groot aantal.

Ook zijn de tafelbladen in de Tweede Kamer wat klein, want kamerleden zouden daar regelmatig een laptop moeten gebruiken voor elektronisch vergaderen, voor contact met politieke adviseurs en voor het snel raadplegen van uiteenlopende informatiebronnen op internet.

Aan de achterwand in de Tweede Kamer zou een megagroot beeldscherm moet hangen voor Powerpoint-ondersteuning van de presentaties, chat door Kamerleden en mededelingen van de voorzitter. Daarvoor kan ook een interactief elektronisch schoolbord worden gebruikt. (Zie daarover Wikipedia.)

Efficiënte communicatie en ergonomie leiden volgens mij tot betere beslissingen en betere samenwerking.

FOTO: INSTELBARE BUREAUSTOEL

Reactie door Jaap Veldkamp — maandag 6 juli 2009 @ 09:48

4. “….voor het geval Ierland het Verdrag van Lissabon niet goedkeurt”, Harry?
    Maar daar ga jij zelf toch nog je stinkende best voor doen? Je gaat toch vanaf half juli een huifkartrektocht door Ierland maken? Of ben ik verkeerd geïnformeerd? :)

Reactie door Olav Meijer — donderdag 9 juli 2009 @ 04:37

5. Goedemorgen,
    HOE was het in Stockholm?

Mogelijk dan een verslag na de vakantie, en
    voor de komende weken een goede vakantie ge-
    wenst, trouwens voor álle collega’s in de Ka-
    mers.
    De SP heeft overtuigend hárd gewerkt en het er
    niet bij laten zitten: SP oortrekkend !

Zonnige dag gewenst, Madelief.

Reactie door Madelief — woensdag 15 juli 2009 @ 10:05