CDA verdeeld
Het CDA is tot op het bot verdeeld over de vraag of er wel of niet moet worden gepoogd een regering te vormen met gedoogsteun van de PVV. Eerst waren het oud-politici, vandaag kwam daar Jan Schinkelshoek, een Kamerlid in de wachtkamer van het CDA bij en vanmiddag Ab Klink, de tweede onderhandelaar. Klink zou de onderhandelingen willen stoppen, Verhagen wil door. Dat de onderhandelingen vandaag stuklopen, staat niet vast, maar de kans dat er een VVD-CDA-kabinet komt met gedoogsteun van de PVV is bijzonder klein geworden. Ik blijf nog even op.














Het ziet ernaar uit, dat ik mijn informatiecampagne: “het VVD-CDA-kabinet, “gedoogsteund” door de PVV, komt helemaal niet” per direct kan beëindigen.
Ook ben ik weer een wijnflesje of wat rijker.
Reactie door Olav Meijer — woensdag 1 september 2010 @ 01:56
@1 Nou Olav, ik zou zo zeggen PROOST.
Er zijn slechtere momenten in het leven.
Alleen wel jammer van al die tijd die er weer verloren is gegaan. Tegen beter weten in.
Reactie door Anja — woensdag 1 september 2010 @ 09:21
Juichen we niet te vroeg? De beer is nog niet geschoten. En wat te denken als er eventueel nieuwe verkiezingen zouden worden uitgeschreven. Grote winst voor Wilders?
Of ben ik te somber?
Jan.N
Reactie door Jan Noort — woensdag 1 september 2010 @ 13:17
@3 Jan Noort.
Somber?
Nou Jan dan ben ik het ook.
Maar dat verandert niet door nieuwe verkiezingen waarbij Wilders nog veel meer stemmen zal behalen.
In een land waar men 4 mei en 5 mei viert en waar fascisme kennelijk welig kan tieren, daar is er alleen maar reden voor ernstige somberheid.
Verkiezingen maken dan niets meer uit.
Roelf
Reactie door R. van Bergen — woensdag 1 september 2010 @ 14:25
@3 Jan N.,
Ja Jan je bent nu efkes te somber, sorry dat ik het zeg.
Geen weldenkend mens wil met de PVV in zee, waarom denk je nu dat het op niets uitdraait?
Misschien krijgen we wel een coalitie van PVDA/SP/GL en D66.
Emiel heeft niet voor niets z’n best gedaan lijkt me zo.
Misschien een utopie Jan, maar alles beter dan waar ze nu mee bezig zijn.
En de coalitie door mij nu genoemd hierboven, dan denk ik dat we héééééééél erg in onze knuistjes mogen knijpen.
Krijgen we eindelijk eens een kabinet voor de gewone
N(m)ederlander ipv. voor de rijken en de……… nou já, je snapt me wel.
Reactie door Anja — woensdag 1 september 2010 @ 15:03
Zij knikken naar rechts en naar links…moet je deze partij wel vertrouwen…..Dan toch maar liever de VVD, daar weet je in iedergeval wat je aan ze hebt. Al is de laatste keuze, waar ik nachtmerries van krijg!!!
Reactie door Bert Putters — woensdag 1 september 2010 @ 15:33
Even een reactie op je twitterbericht want je cijfers kloppen niet.Officieel zijn er nu 4735 soldaten gesneuveld maar van de ex soldaten die uit dienst stappen suicideren zich er zo’n 5 a 6000 per jaar maakt 50000 vanaf het begin vanaf de inval. Daarbij komen 1366350Irakezen die je toch maar niet voor het gemak vergeet.
Verdringing?
Reactie door tael — woensdag 1 september 2010 @ 15:55
Dat is jammer.Dit land heeft een bestuur nodig of het nu links of rechts is de centen worden toch bij jan modaal gelicht.
Reactie door De Hakker — woensdag 1 september 2010 @ 16:07
@8 Hakker,
Je wilt me toch niet vertellen dat je nu al je idealen overboord hebt gegooid?
Natuurlijk worden de centen bij Jan Modaal gelicht, zoals jij het zegt. Maar erger nog, diegene die onder Jan Modaal zitten zijn nog veel meer de lul.
Denk daar eens over na Hakker, zo te lezen hoef jij nog niet naar de voedselbank, is het niet?
Reactie door Anja — woensdag 1 september 2010 @ 16:59
Anja, ik hoop van harte, dat jij gelijk krijgt en ik niet.
Jan.N
Reactie door Jan Noort — woensdag 1 september 2010 @ 17:23
@ Jan Noort (3):
Natuurlijk is er reden tot zorg. Ik ben niet zo naïef dat ik denk dat alles nu wel vanzelf goed zal gaan.
Waar het mij nu om gaat, is:
-het geplande kabinet was zo ongeveer het slechtst denkbare, dat op basis van de laatste verkiezingsuitslag in elkaar kon worden geknutseld (een “meccano-experiment”);
-aan de andere kant was ik van meet af aan overtuigd van het illusoire ervan, en ben er tevreden over dat dat nu ook gebleken is.
Maar niets is zeker wat de toekomst betreft. “Que será será”, zong Doris Day vroeger al. Maar fatalistisch ben ik nimmer.
Reactie door Olav Meijer — woensdag 1 september 2010 @ 21:37
Brief van Ab Klink aan Pieter en Maxim! Let daarbij vooral op de passage over de besprekingen over het gedoogakkoord vandaag en wat Wilders daarin heeft gezegd! 1,5 miljoen Nederlanders verraden? Ik ga mijzelf nu afvragen wanneer Mohammed v.d. Lubbe de fik in het Binnenhof steekt!
http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/klink_echt_in_de_kabel_samenwerking_met_de_pvv_definitief_onbegaanbare_weg/
Reactie door Joop — woensdag 1 september 2010 @ 22:16
@Jan Noort #3
Beste Jan,
Onderstaande geldt voor 1,5 miljoen Nederlanders, maar als er niets in het onderwijs aan de Nederlandse geschiedenis wordt gedaan, worden het er allengs meer en misschien was het wel een miskleun van de eerste orde, om “Mein Kampf” te verbieden! De geschiedenis herhaalt zichzelf en Wilders heeft zijn ware gezicht laten zien, ik vond hem al verdacht veel op Anton M. lijken!
“History teaches its lessons to only those willing to learn”!
Reactie door Joop — woensdag 1 september 2010 @ 23:12
Wist u, dat Geert Wilders binnen de SP beschermt wordt?
Reactie door Joop — donderdag 2 september 2010 @ 00:26
Helaas Olav, ze gaan door. Daar was ik al bang voor. Politiek is vies, vuil en vunzig (citaat van Alexander Pechtold). Je kon het verwachten naar aanleiding van de glibberigheid van CDA politici. Overigens geldt dat soms ook voor andere partijen. E.e.a. doet mij (misschien ten onrechte) denken aan de politieke situatie 1932-1933 in Duitsland. Lees b.v. daarover het boek van de historicus Golo Mann (zoon van Thomas Mann) “In de schaduw van de tovenaar” of de boeken van Sebastiaan Haffner. Vooral wat betreft de glibberigheid en de lafheid van de grote politieke partijen.
Overigens ik voel me beslisit geen fatalist, maar meer iemand die tracht de realiteit onder ogen te zien. Lukt overigens lang niet altijd.
En nu maar afwachten hoe het verder gaat.
Dag, H.Gr. van
Jan.N
Reactie door Jan Noort — donderdag 2 september 2010 @ 10:23
Het is ongelofelijk dat het CDA nu door wil gaan met de formatiegesprekken, terwijl nu wel heel duidelijk is geworden dat een de-facto coalitie VVD-PVV-CDA geen reële mogelijkheid is.
Ik heb het gevoel dat Nederland steeds meer afglijdt naar een bananenrepubliek.
Reactie door Charles — donderdag 2 september 2010 @ 10:27
Het is momenteel natuurlijk een krankzinnige situatie, maar misschien gloort er toch nog wat hoop, door alles wat gebeurt is vergeet men wel eens dat het nu beoogde kabinet onder Rutte enorme bezuinigingen zou betekenen voor pak weg anderhalf modaal en minder, het zou nu zo kunnen zijn dat de beoogde coalitie de zgn linker vleugel van het Cda tevreden en rustig wil houden en daardoor eerdere plannen afzwakt.
Verder is dit beoogde minderheid kabinet natuurlijk een draak, 1 partij die tot in de kleine lettertjes meepraat doch niet verantwoordelijk wil zijn, wat een onzin, men had voor een meerderheid moeten gaan en als Wilders dan geen bewindslieden kon leveren had hij de zwarte piet gehad nu, zeker als hij nog iets overeind kan houden van de sociale paragrafen in zijn program zit hij op rozen en zullen de Vvd en het Cda afgerekend worden op het beleid terwijl Wilders buiten schot blijft, alle onmogelijke dingen die hij beloofde daar gaat hij gewoon mee door en legt de schuld van het niet uitvoeren bij z’n huidige politieke vrienden, hij zal zijn achterban echt niet uitleggen dat zijn plannen door allerlei wetten en verdragen onhaalbaar zijn.
Het blijven interessante tijden, de economische crisis moet nog echt losbarsten en misschien is het voor “links” slimmer om maar even achterover geleund toe te kijken hoe rechts op z’n bek gaat en straks de brokken te gaan lijmen.
Reactie door Herman — donderdag 2 september 2010 @ 10:51
Het ware gedachtegoed van het naar uiterst rechts uitgeweken CDA, is door het uitlekken van de brief van de heer Klink, voor een ieder duidelijk geworden. De heer Verhagen is er zoveel aan gelegen om aan de macht te blijven, dat de weinige principes die er nog resten in zijn partij overboord geworpen zijn. De wezelachtige ‘slimmerik’ met zijn zachte G, zou zelfs met de duvel en zijn ouwe moer in zee zijn gegaan om minister van Buitenlandse Zaken te mogen blijven, want alleen in die functie kan hij wat blijven betekenen voor zijn ultra rechtse vriendjes in Israël en in de USA. Hij ziet er qua uiterlijk anders uit, maar hij heeft op een haar na dezelfde opvattingen als zijn opponent Geert Wilders. ( Hoe kijkt hij over twintig jaar terug op zijn handelen? Zal hij dan net als zijn voorgangers publiekelijk spijt gaan betuigen?) Als Verhagen in zijn opzet slaagt, gaan wij barre tijden tegemoet. Als die 1.500.000 van Wilders en de kiezers van de VVD, het CDA en de SGP hier de dienst gaan uitmaken berg je dan maar. Er rest ons nu alleen nog maar een ding. Wij moeten hen in alle waardigheid bestrijden en wel onmiddellijk en op alle fronten.
Reactie door Harry Scheltema — donderdag 2 september 2010 @ 12:03
Hoelang blijft het CDA zich voor de gek houden?Ze hebben nooit echt kenbaar gemaakt, wat ze precies willen met de PVV. Tijdens de verkiezingen draaide Balkenende iedereen een rad voor ogen op de vraag: “Wil het CDA met de PVV samen regeren?” Daar is nooit een duidelijk antwoord op gegeven. Het CDA is nu z’n eigen graf aan het graven en die Maxime Verhagen blijft door drammen om verder te onderhandelen. Doet hij dit voor het CDA of misschien voor zichzelf om weer aan de macht te komen? Als er kabinet zou komen, waar ik mijn grote vraagtekens bij zet, uit deze 3 partijen VVD, CDA en PVV, dan is dat een kabinet van korte duur. Dit wordt een kabinet “OP STELTEN”
Reactie door Maayke — donderdag 2 september 2010 @ 13:56
HERSTEL! (Verkeerde knop geraakt)
@ Jan Noort (15):
De enorme druk die Verhagen blijkbaar kan produceren -en die vele dingen vloeibaar maakt- heb ik kennelijk nog onderschat. Maar het is natuurlijk wel Klink-klare nonsens, dat de CDA-fractie nu “eensgezind” zou zijn. Het onVerhaaglijk gevoel blijft ook voor een deel binnen het CDA.
Omdat de objectieve factoren, die het geplande kabinet m.i. onmogelijk maken, aanwezig blijven, denk ik dat een “toverformule” de scheuren, die aan de buitenkant lijken te zijn afgedicht, niet kan helen, en dat het dus om uitstel van executie gaat. De tijd zal het leren.
(Ik herinner mij 1977. Van begin af aan heb ik toen volgehouden, dat het tweede kabinet-Den Uyl -vanwege toen aanwezige objectieve factoren- niet zou komen, zelfs toen al personen werden aangezocht voor de diverse ministers- en staatssecretarissenposten).
Reactie door Olav Meijer — donderdag 2 september 2010 @ 14:02
@10 Jan N.
Kijk even onder het laatste item hierboven bij de liefdeloze relatie.
Ik heb er vertrouwen in Jan dat dit op niets maar dan ook niets uitloopt, dus vooralsnog maak je geen zorgen kerel.
Reactie door Anja — donderdag 2 september 2010 @ 14:51
Joop (14). Een tijdje geleden heb ik even dat gevoel ook gehad (koffiedrinken met Wilders, kaarsjes aansteken met Wilders). Ik hoop maar, dat dit gevoel volkomen onterecht en ongefundeerd was. Vooralsnog ga ik daarvan uit. Als echter zou blijken, dat de SP op enigerlei wijze bescherming biedt aan Geert Wilders, zou dit voor mij een reden zijn om voor mijn partij te bedanken. Momenteel heb ik echter nog veel te veel vertrouwen in mijn SP.
Jan.N
Reactie door Jan Noort — donderdag 2 september 2010 @ 15:35
@15 Jan Noort
“E.e.a. doet mij (misschien ten onrechte) denken aan de politieke situatie 1932-1933 in Duitsland.”
Mee eens alleen ik heb dat “Misschien ten onrechte” al een poosje volledig uit mijn gedachten geschrapt.
Roelf
Reactie door R. van Bergen — donderdag 2 september 2010 @ 16:10
@Jan Noort #20
Waarom zei ik dat, omdat de webmaster het nodig vond mijn reactie niet te plaatsen! Dat had te maken met een zekere M. v.d. L., die ervan werd verdacht een bepaald gebouw in de fik te hebben gestoken en dat dat óók wél eens kon gebeuren met een bepaald gebouw in Den Haag, alleen moet je de M. dan veranderen in een moslim naam!
Reactie door Joop — donderdag 2 september 2010 @ 16:54
@R. van Bergen #21
Ik ben het niet vaak met je eens, maar ik denk dat Jan Noort zich behoorlijk zorgen kan maken, ik zie óók bepaalde synoniemen met 1932-1933 in Duitsland!
Reactie door Joop — donderdag 2 september 2010 @ 16:58
Reactie door Anja — woensdag 1 september 2010 @ 16:59
Mijn idealen heb ik nog steeds. Maar het onwijze gezeik van de politiek in den Haag hangt me de keel uit zowel van links als rechts. Dit land is in de ban van twee geloven de Islam en de Cristen ,misschien moeten we ze alle twee het land uit donderen.
Reactie door De Hakker — donderdag 2 september 2010 @ 20:01
@ Jan Noort (15):
De enorme druk die Verhagen blijkbaar kan produceren -en die vele dingen vloeibaar maakt- heb ik kennelijk nog onderschat. Maar het is natuurlijk wel Klink-klare nonsens, dat de CDA-fractie nu “eensgezind” zou zijn. Het onVerhaaglijk gevoel blijft voor een deel ook binnen het CDA.
Omdat de objectieve factoren, die het geplande kabinet m.i. onmogelijk maken, aanwezig blijven, denk ik dat een “toverformule” de scheuren, die aan de buitenkant lijken te zijn afgedicht, niet kan helen, en dat het dus om uitstel van executie gaat. De tijd zal het leren.
Reactie door Olav Meijer — donderdag 2 september 2010 @ 20:45
@14 Joop,
Wist u, dat Geert Wilders binnen de SP beschermt wordt?
Nee Joop dat wist ik niet, verklaar je eens nader svp?
Hier ben ik toch wel zeer benieuwd naar.
Reactie door Anja — vrijdag 3 september 2010 @ 10:49
@25
Ik zie wat jij niet ziet.Wat zie jij dan?
Reactie door De Hakker — vrijdag 3 september 2010 @ 11:00
@Anja #28
Zie #24!
Reactie door Joop — vrijdag 3 september 2010 @ 14:40
@30 Joop,
Dank je, het is me duidelijk.
Maar denk je ook niet dat dit andersom zou kunnen gebeuren?
Inmiddels zijn er al heel wat kerken en moskeeën de hens in gegaan.
En om nu een bepaald haags pandje in de hens te steken, daar zijn volgens mij nou niet bepaald alleen maar moslims voor nodig, onder ons zitten er ook gekken genoeg lijkt me zo die hiertoe in staat zijn.
Reactie door Anja — vrijdag 3 september 2010 @ 15:35
@Anja #31
Even doordenken Anja! M. v.d. L. werd vals beschuldigt van deze daad, terwijl men héél goed wist, wáár te moeten kijken! Dat zou in dit geval óók héél goed kunnen, pandje in de fik en we geven de schuld aan een moslim! Een “false flag” operatie genoemd!
Reactie door Joop — vrijdag 3 september 2010 @ 16:28
@De Hakker #29
Zoek even in de geschiedenis zou ik zo zeggen!
Reactie door Joop — vrijdag 3 september 2010 @ 16:30
@Anja & Jan Noort
Nog even dit;
zaterdag 22 mei 2010, 20:40
“Vandaag werd bekend dat PVV-kandidaat Gidi Markuszower vorige maand vertrok vanwege informatie van de inlichtingendienst AIVD. Wilders ontving een brief van minister Hirsch Ballin waarin stond dat Markuszower informatie aan buitenlandse mogendheden heeft gegeven en dat hij contact zou hebben gehad met een buitenlandse inlichtingendienst. Het zou gaan om Israël en de Mossad. In NRC Handelsblad noemt Markuszower de beschuldiging “absurd”. Wilders wil er weinig over kwijt.”
Bron: NOS
Gidi Markuszower stond 5e op de PVV lijst en tevens lid van Likoed! Enig idee wat hij in het Nederlands parlement te zoeken had? Lijkt dit niet meer op de infiltratie van een buitenlandse mogendheid?
Reactie door Joop — vrijdag 3 september 2010 @ 19:41
Joop (24) Ik snap het niet ik kan er niets van vinden. Maar misschien ligt het aan mij.
Graag enige uitleg.
Jan.N
Reactie door Jan Noort — vrijdag 3 september 2010 @ 21:02
@Jan Noort #35
Ik zal je dit vertellen Jan;
Marinus v/d Lubbe werd verdacht van de brand in de “Reichstag”. Nu weten wij hoe de vork in de steel zat en hoe dat afgelopen is, Marinus is gerehabiliteerd.
In 1994 is er een bomaanslag gepleegd op de Israëlische ambassade in Londen, waarvoor 2 Palestijnen 20 jaar celstraf hebben gekregen.
Van een ex MI5 agente heb ik gehoord, dat die aanslag door de Mossad is gepleegd om de Palestijnen in een kwaad daglicht te zetten.
Kijk nu eens naar mijn reactie #34!
Wij weten waar de PVV voor staat, maar dat weet Israël óók!
Heb jij enig idee, waarom de Nederlandse autoriteiten geen protest bij Israël hebben ingediend? Tenminste, ik heb er niets over gehoord of gelezen!
Ik hoop dat het hiermee iets duidelijker voor je is geworden?
Reactie door Joop — vrijdag 3 september 2010 @ 23:49
@35 Jan,
Het gaat hier over Marinus van der Lubbe.
Deze zal je toch wel bekend zijn?
@32 Joop,
Ik heb ook doorgedacht, noem niet voor niets 2 groepen die elkaar graag de schuld geven.
@34 Joop,
Die Gidi Markuszower is sowieso een duister gevalletje, maar zo zijn er hier wel meer zaakjes die het daglicht niet kunnen verdragen en waarvan de AIVD toch écht wel op de hoogte is lijkt mij zo.
Heb soms zelfs het vermoeden dat ze meer met de Mossad delen dan goed voor ons is.
En dat Wilders er weinig over kwijt wil bewijst mij nog niet dat hij er ook weinig van weet.
Kortom, t’riekt een beetje!
Goed weekend allen gewenst.
Reactie door Anja — zaterdag 4 september 2010 @ 09:19
Joop en Anja:
Ja natuurlijk is de geschiedenis van M.v.d.L en de Rijksdagbrand me bekend. Het speelde in de tijd toen ik al leefde. Ik was erg blij met zijn rehabilitatie, al was het veel te laat. Ik kon de afkorting M.v.d.L niet onmiddellijk thuis brengen. Mijn commentaar hoorde allemaal bij de informatie-onderhandelingen hier en de toestand in Duitsland in de dertiger jaren.
Olav:
Ja, ik ben ook erg blij, dat ik – althans voorlopig – ongelijk gekregen heb. Gerust ben ik echter nog lang niet. Wat nu?
P.v.d.A. met VVD?
Nieuwe verkiezingen? (grote winst voor Wilders?)
Verder – en daar had ik geen rekening mee gehouden – zit het er zelfs in, dat de nu mislukte informatieonderhandelingen op een later tijdstip weer terug kunnen komen. Dit naar aanleiding van een vraaggesprek met Rottenberg en Hillen in NOVA gisterenavond. Overigens krijg ik steeds meer twijfels over de houding van Halsema.
Verder ben ik kennelijk niet intelligent genoeg om te begrijpen waarom de SP toch aldoor maar weer buiten de deur gehouden word. Tenzij de overige partijen de SP hoe dan ook kapot willen maken.
Ik wens jullie allemaal prettig weekend.
Jan.N
Reactie door Jan Noort — zaterdag 4 september 2010 @ 11:11
“Word” moet natuurlijk “wordt zijn ( in 38).
Jan.N
Reactie door Jan Noort — zaterdag 4 september 2010 @ 11:16
@38 Jan Noort
“Verder ben ik kennelijk niet intelligent genoeg om te begrijpen waarom de SP toch aldoor maar weer buiten de deur gehouden word. Tenzij de overige partijen de SP hoe dan ook kapot willen maken.”
Nou Jan aan je intelligentie zal het echt niet liggen.
Ik denk daar het volgende van:
De PvdA noemen zich nog steeds Sociaal Democraten en claimen de geschiedenis van de SDAP. Kortom programmatisch en in retoriek laten ze de kiezers geloven de kleine man in bescherming te nemen. Zelfs na de verraderlijke acties van Kok bleef men deze retoriek aan houden.
De SP gaf daar tegen gas en liet regelmatig zien dat de PvdA niet alleen bestond uit salon socialisten, maar vanaf Kok zelfs een neoliberale koers ging varen.
Het CDA pretendeert een sociale component te hebben. Helaas leken mensen als Van Agt( ooit in de jaren 70 als linkse KVP’er gelabeld en loyalist minister in het eerste kabinet Den Uil) en Lubber ( Ook KVP, ook in de jaren 70 wel Rooie Ruud genoemd,werd het zelfde als bij Van Agt) in de jaren 80 heel wat minder sociaal als ze hun achterban wilden doen geloven. Opmerkelijk is dat vandaag de dag vele van die voormalig omgezwaaide CDA ‘ers nu een nog sterker sociaal geluid laten horen dan toen. Maar mensen als Aantjes, Boersma en Terpstra, kleuren het CDA nog steeds als potentieel sociaal. Echter we hebben ook de CNV ‘er Roolvink gehad, Koning, De Geus, om er maar een paar te nomen en die lieten ons zien dat in de zelfde club er gigantische verschillen kunnen zijn en dat verraad, gelijk dat van Kok, ook binnen het CDA niet onbekend is, wellicht zelfs nog ernstiger dan binnen de PvdA.
Wellaan ook hier heeft de SP altijd alles, in volle openbaarheid, in het werk gesteld om de met de mond beleden sociale component vooral ook een daadwerkelijke sociale component te laten zijn.
En daar is men als de dood voor: Een regeringpartner, dus die van binnen van de hoed en de rand weet, die oprecht je aan je woord wil houden. Die heb liever op de afstand van de oppositie en zeker niet aan de knoppen van het beleid. En zo Jan interpreteer ik dus deze houding.
En oh ja: Men roept al enige tijd vanuit de VVD en het CDA dat je in principe niet op de PVV met die 21 zetels heen kan. Maar we moeten zeker gaan vergeten dat bij de vorige formatie men met het uiterste gemak als CDA en PvdA om de SP heen kon die zelfs 25 zetels had.
Binnen een paar uur had men Jan Marijnissen geschoffeerd.
En de reden was dus zoals ik dat hier boven heb beschreven.
Noot: Deze analyse is voor wat hij waard is, mijn opvatting. Hij is even waardevol of waardeloos als de mening van Rottenberg of Hillen of van welke dikdoener dan ook.
Roelf
Reactie door R. van Bergen — zaterdag 4 september 2010 @ 14:23
Nou Roelf, je analyse is voor nij zeker niet waardeloos.Heel eerlijk gezegd dacht ik stiekum ook in jouw richting. Ik had alleen nog nooit van iemand een duidelijke mening gehoord. Die heb ik nu van jou gekregen en ik vind ‘t de moeite waard om hier verder over na te denken, net zoals ik dat overigens doe met de meningen van die “dikdoeners”. Ik vond er toch nog wel wat in zitten hoor.
Nogmaals bedankt,
Jan.N
Reactie door Jan Noort — zaterdag 4 september 2010 @ 23:00
@ Joop Noort (38):
Natuurlijk blijft genoeg reden voor flinke bezorgdheid. Want het reële grote gevaar voor Nederland, dat Wilders heet, blijft voorlopig. Ook al komt hij vooralsnog niet in een regeringscoalitie en heeft hij zichzelf tot “oppositieleider” gebombardeerd.
Wat de SP betreft: dat vind ik niet zo vreemd. De PvdA heeft nog steeds een historische angst voor alles wat links van haar staat, en dat is tegenwoordig heel wat. En de SP vergeeft ze maar moeilijk de scherpe kritiek op de neo-liberale politiek van Kok c.s.
Vandaar ook dat Bos de SP bewust buiten de coalitie Balkenende IV heeft gehouden.
Ik ben het dus eens met R. van Bergen (nr. 39).
Reactie door Olav Meijer — zondag 5 september 2010 @ 00:15
Olav (42): Heet ik tegenwoordig Joop Noort? Ha,ha,ha,ha,ha,!!!
Dag hoor, prettige zondag verder.
Jan.N
Reactie door Jan Noort — zondag 5 september 2010 @ 12:18
@42 Olav,
Alles goed verder, hoef je toch niet te komen temperaturen
hoop ik?
Reactie door Anja — maandag 6 september 2010 @ 10:30
@ Jan Noort (43):
Sorry Jo…Jan, ik was met twee antwoorden tegelijk bezig! Ik zie het verschil met Joop wel, hoor!
@ Anja (44):
Het prachtige najaarsweer vind ik wel opwindend, maar desondanks: dank je voor het aanbod, het gaat uitstekend! (“Gaat het weer een beetje, mijnheer Dr…., eh… Meijer?” hoeft dus niet aan mij gevraagd te worden!).
Reactie door Olav Meijer — dinsdag 7 september 2010 @ 03:08
Olav: Ik twijfel er niet aan dat je het verschil ziet tussen Joop en Jan. Ik vond het alleen nogal komisch. Ik heb zo je ziet erg moeten lachen.
Dag, Jan.N
Reactie door Jan Noort — dinsdag 7 september 2010 @ 11:18