zondag 26 januari 2014, 13.39 uur – Harry
Categorie: Harry bezoekt

3 vrije vrouwen herdacht

Gisteravond was ik bij de herdenking van de vorig jaar in Parijs vermoorde Koerdische activisten Sakine Cansiz, Fidan Dogan en Leyla Soylemez. Het was een waardige herdenking in een uitverkocht Theater Zuidplein in Rotterdam. Speciaal voor deze gelegenheid was G├╝ltan Kisanak, duo-voorzitter van de BDP, naar Nederland gekomen en ik sprak met haar over de democratiseringsstrijd in Turkije. Ze benadrukte dat de Europese Unie de druk op Turkije hoog moet houden om democratische verbeteringen ook echt uitgevoerd te krijgen. Bij deze herdenking werd een film vertoond waaruit blijkt dat het volstrekt onduidelijk is in welke fase het onderzoek naar deze politieke moorden zich bevindt. Wel staat vast dat de moorden werden gepleegd aan het begin van de vredesonderhandelingen tussen de PKK en de Turkse regering en dat ze dat proces dus ernstig ondermijnen. Het is voor alle partijen van groot belang dat deze brute moorden in het hart van Europa worden opgehelderd en dat de daders hun gerechtvaardigde straf krijgen.

1 reactie »

1. Beste Harry, weet je inmiddels dat deze drie PKK terrorist vrouwen vermoord zijn door leden van hun eigen groep. Waarom helpt iemand van de SP de terroristen?
    Terrorisme is nergens goed te praten waarom deze dubbele moraal van jullie? De PKK is schuldig aan de dood van 40000 mensen zoals soldaten, politie leraren zelfs eigen Koerdische mensen. Ze ontvoeren kinderen die onder dwang van hen mee moeten vechten, ouders worden bedreigd en moeten kinderen aan hen afstaan. Zijn jullie hiervan op de hoogte? Waarom bemoeien jullie je met interne zaken van andere landen? Zelfs in Nederland zijn ze actief winkeliers worden bedreigd en moeten maandelijks geld aan hen af te geven. Ga dit maar uitzoeken zou ik zeggen ipv bemoeien met andere landen en dan nog wel verdedigen van terroristen!

Reactie door Cicek — maandag 6 april 2015 @ 02:30